Posted by
dan022 at
January 09, 2009 9:54pm,
Tahle historka je pro mě jakousi záhadou bermudskýho trojúhelníku, prostě něco ne-u-vě-ři-tel-ný-ho. A přece je to pravda! Všichni víme, že žijeme v malý zemi, kde každej každýho zná a kdo přeroste okolí byť jen o palec, neschová se. A přece může i v takový zemi existovat něco, kolem čeho klidně deset nebo dvacet let chodíte či jezdíte a nevíte o tom, protože se k vám prostě nedostala jakási zásadní informace – čert (nebo Bůh?) ví proč. Mluvím o vyhlášené a kultovní restauraci/penziónu U Karlíčka neboli U Raušů, kterou prostě „každej muzikant a umělec v Čechách“ zná :-) Já ji do minulýho týdne neznal (ale to bude tím, že o sobě tvrdím, že nejsem muzikant – de facto se za něj opravdu nepovažuju, protože neumím noty a mám na to až moc akademický vzdělání :-)) a přitom jsme kolem toho místa jezdili směrem na Brno, Olomouc, Ostravu a celou Moravu v devadesátých letech s Tichou dohodou nejmíň dvakrát týdně. Pracovní povinnosti mě minulý týden náhodou svedly dohromady s jedním z „nestorů“ našeho šoubyznysu (opravdu toho „našeho“). Není důležité se tady ohánět tím, kdo to byl – snad ho přiblíží mnou vymyšlená přezdívka šáša Krasty – kdo se zamyslí, tomu to snad docvakne. Podobnost s mytickou postavou ze Simpsonů je skutečně veliká :-) Jel jsem s ním pracovně za naši firmu – tedy na zapřenou - a Krasty samozřejmě netušil, koho veze v autě. Hrál si přede mnou tak trochu na umělce a impresária (ale v dobrym) což nahrálo i několika roztomilým konverzačním paradoxům. Cestou do Brna jsme měli naplánovaný oběd – zastávku v legendární hospodě U Karlíka neboli U Raušů, což je vyhlášená hospoda se skvělou kuchyní a … ehm… celebritózní historií. Na otázku, proč jsem o ní nikdy neslyšel, mi bylo odpovězeno, že je to proto, že nejsem celebrita… no a tady to máme – Pačemu búkvy? Těpjér vsjo jásno! Už aspoň vim, proč teda nejsem v Čechách slavnej :-) Prostě proto, že neznám hospodu U Raušů a tudíž nemůžu bejt tady u nás celebrita! To je logický :-) Přestože je hospoda U Raušů vzdálená několik kilometrů od dálnice a je potřeba k ní odbočit a sjet, jakmile ji jednou navštívíte, už ji asi nikdy neminete. Můžete možná ohrnout nos nad některou z inzerovaných celebrit – to podle vašeho vkusu – ale určitě neohrnete nos nad skvělou nabídkou jídelního lístku a potěší vás perfektní a milá obsluha. Historie této hospody/penzionu ve Velké Bíteši sahá do socialistickýho dávnověku. Tenkrát se začala rodit legenda oblíbené zájezdní hospody – to ještě nebyla D1 dostavěná a jezdilo se po starý brněnský přes Velkou Bíteš (skoro nepředstavitelný, co?). Tehdejší hostinský Karel Rauš vulgo „Karlík“ vytvořil excelentní prostředí pro kolemjedoucí umělce a sportovce (hlavně hokejisty) a vyhradil pro ně salónek, kde tehdejší celebrity hostil a obsluhoval. Ze slávy salónku pak žila celá hospoda i celá Bíteš, protože jste jako prostý návštěvník či štamgast měli možnost – a navíc s jakousi "loterií", protože nikdy nikdo nevěděl, kdo slavnej pojede kolem - se setkat s našimi slavnými televizními ksichty, rozhlasovými hlasy, politiky a sportovci naživo přímo na místě – podle toho, kdo zrovna jel kolem. Legenda ale byla založena na skvělý kuchyni a srdečné obsluze a tak se tu umělci stavovali stále, i když už jezdili po dálnici – prostě si pár kiláků zajedete, ale stojí to za to! Po Karlíčkově smrti (rok před revolucí, chudák!) opravenou restauraci a penzion znovu rozpohyboval synovec a ten mu dal dnešní podobu – včetně „Bítešského chodníku slávy“, což je samozřejmě napodobenina toho hollywoodského, ale pasovaná na naše poměry. V mojí
fotogalerii najdete několik hvězd vyfocených – jedná se o mix našich sportovců a „popových“ umělců – nechybí samozřejmě Karle Gott, ale překvapí a potěší bratři Pospíšilové (30násobní mistři světa v kolové – pamatujete ještě?). Vnitřek – stěny jsou ověšeny několika zlatými deskami, či různými cenami naší pop music a pak především popsány autogramy všech, kdo jeli kolem a zastavili se (viz
fotky) – najdete tady Katapult, Arakain, Waldemara Matušku, Olympic, Dádu Patrasovou, Ondřeje Vetchého, Janu Paulovou, Michala Tučnýho, Alici, Lucii…prostě „všechny“. Jen Tichá dohoda tady prostě chybí, protože se tu tenkrát nikdy nezastavila – a to je mi opravdu záhada :-) i když… Nicméně musím podtrhnout jeden highlight -
podpis Jimmyho Page! To je vážně úlet - musim zjistit, kde se tu vzal a jestli semy Jimmy fakt osobně zavítal. Po vynikajícím obědě (specialita - smažený sýr - ovšem "korbáčiky" - ty slaný slovenský copánky - fakt super!!! - bohužel se mi nepovedla fotka, tak ji sem dávat nebudu) jsme od majitele ještě dostali letošní kalendář – titulka zadní strana mé fotogalerii. Hospoda U Raušů je úžasná ojedinělá záležitost – kloubí tradici a kvalitu (kuchyně a obsluhy) se skvělým podnikatelským záměrem a za to velká gratulace. V létě se stavim na mašině – stopro! A napíšu ještě něco – asi jim trochu víc nastuduju jídelní lístek :-) A třeba tam zrovna potkám nějakou naši „celebritu“ :-) Máte-li zájem se podívat na jejich oficiální stránky jděte
sem.
Posted by
dan022 at
January 03, 2009 8:37pm,
Ať mě čert vezme, že jsem o tom psal před týdnem! :-) Myslím ledovou plochou dráhu – viz předešlá kapitola Motocyklovýho deníku :-) Když jsem byl malej kluk, miloval jsem plochou dráhu ale hlavně tu ledovou a Milan Špinka (pořadatel dnešního závodu) a Jiří Štancl byli moji největší hrdinové. Nevynechal jsem žádný televizní přenos tohoto sportu. V 70. letech to bylo odvětví, v němž naši závodníci kralovali a televize mu podle toho (ještě se „šlapačkami“ a šestidenní) věnovala patřičnou pozornost. V současnosti je tahle drsná a parádní disciplína tak trochu popelkou ze strany pořadatelů a sponzorů, ale – jak se dnes ukázalo – v žádném případě ze strany fanoušků a diváků. Důležitým faktorem pro tenhle sport jsou hlavně klimatické podmínky – to je jasný. Podobně jako dnešní mediální sportovní hvězda, rychlobruslařka Sáblíková, jsou ledoví plošináři odkázáni na zamrzlé vodní plochy - a ruku na srdce, ta zima se nám poslední dobou pořád nějak zmírňuje. Proto také dnešní MČR jednotlivců bylo první po třech letech. A i když jsem zaslechl, že o tom moc lidí nevědělo, protože reklama byla jen na internetu – kolem rybníka v Růžené bylo hodně lidí. Já se o závodě dozvěděl náhodou – napadlo mě si z hecu zadat heslo ledová plochá dráha a narazil jsem na dvou
webech na odkazy a informace na pořádání dnešní akce. Samozřejmě jsem si to nemohl nechat ujít a ve 12 hodin jsem vyrazil z Prahy směr Brno – Benešov – Prčice - Votice – Růžená (Milevsko). Počasí se skutečně povedlo, ve fotogalerii najdete moje „bezřidítkový“ fotky z cesty. Opravdu bych se rád kochal, ale stav vozovky byl ve druhé části nebezpečný a musel jsem se hodně věnovat řízení. Pokud bych se do Růžené vydal na motorce, určitě bych v závěru cesty proklínal serpentýny (ne nepodobné těm za Mukařovem, kde jsem měl loni v létě svůj druhý pád - ten v tričku na štěrku). Aby všechno nebylo tak jednoduchý, třikrát jsem cestou zabloudil. A to dvakrát při jízdě směrem z Votic a jednou na zpáteční cestě. Nevím, kterej mongoloid tam má na starosti dopravní značení, ale u mě má teda fakt mínus - dvakrát jsem sjel z kruháku podle směrovky Milevsko a dvakrát jsem se zamotal po zoufale úzkejch skoro neprotaženejch okreskách někde ve vesničkách nebo v lesích (ne, že bych si nevzpomněl, jak jsem se zamotal v srpnu kolem Sobotky a nedojel na poslední závody dragsterů v Hoškovicích :-). Jojo, navigácie užé nádo :-) Tak už si ji teda koupim, no. Dokonce i cestou zpátky jsem odbočil podle směrovky Votice a drkocal se po nějaký šílený jednoproudý lesní cestě s tunelovým podjezdem... Tady mě ale uklidnilo, že nás tam jelo asi deset aut s pražskou značkou, takže evidentní imbecilita nebyla na mý straně. Ale stěžuj si, pražáku! ....místní to tady přece všichni znaj, žejo? :-) Když jsem tedy s hodinovým zpožděním konečně dorazil do Růžené, naštěstí měly závody skoro hodinu skluz, tak jsem zase tak o moc nepřišel (jen o trochu nervů a pár litrů benzínu, protože jsem se dvakrát vrátil na ten "bludnej" druhej kruhák ve Voticích). Když jsem tedy konečně dojel k ceduli Růžená, napadlo mě zeptat se nějaké paní, která šla kolem, kde se dá parkovat a díky její informaci jsem zajel na louku nad rybníkem, kde bylo veliké a pohodlné parkoviště. Kdo to neudělal, postavil auto ke krajnici a pak se nedalo moc dobře projíždět. Na samotných závodech jsem strávil celkem skoro 3 hodiny. Počasí, atmosféra, návštěvnost i nálada diváků byla výborná. Nejvíc vám asi řeknou
fotky. Držím palce našim ledařům, aby jim počasí přálo a další akce byly stejně luxusní jako ta dnešní. Byl to fakt super den! Díky, tam nahoře :-) A dle zpravodajství ze závodu se vítězem stal Jan Klatovský a závod byl po 18. jízdě ukončen protože praskl led. Výsledky a reportáž z celého závodu čtěte
tady. Co je super, je informace, že pokud to počasí dovolí, pojede se letos ještě jeden závod.
Posted by
dan022 at
December 28, 2008 10:08pm,
V zimě si člověk na mašině zrovna moc neužije. Je fakt, že existujou skalní bikeři, kteří v kvalitním a teplém oblečení jezdí celoročně, dá se taky jít do skijöringu, přesedlat na
ledovou plochou dráhu (hustý sadomaso - ouááááá - gumy s hřebíkama!!! :-) anebo přesedlat na čtyřkolku nebo na sněžnej skůtr (to v případě, že je fakt dost sněhu). Ale to je buď – v prvních dvou případech - pro otrlý a úchyláky, možná i pro trochu víc bohatý, ale podle mě to stejně pořád není ono. Jízda na mašině v kalifornském letním podnebí je prostě to pravý kakaový. Osobně mě vždycky dost naserou virtuální známí motorkáři z Malajsie nebo Austrálie, když mi na MySpace pošlou nějakej vzkaz, jak se jim v prosinci bezva jezdí :-) Každopádně my žijeme tady, co tedy s tím? Současná nabídka motorkářských akcí se omezuje na akce „uvnitř“ – tj. hlavně na zábavy a chlastačky s motorkářskou tématikou a koloritem. Další možností bikerského vyžití je tedy „mototeorie“ – studium a čtení knížek anebo návštěva nějakého motomuzea apod. Tahle kapitola vlastně souvisí s Kapitolou 13. o Třebešovském motosprintu. Když jsem totiž hledal, kam ten den vyjedu, jako první mi padl do oka nabídka soukromého motomuzea „Motogalerie v Koutě“ ve východočeských Šestajovicích (bacha, neplést s těmi hned za Prahou!). Do Galerie jsem tehdy nejel, ale dneska jsem tam zavolal a domluvil si s majitelem, panem Jaroslavem Rundštukem, návštěvu na 14 hodinu. Měl jsem pak sice asi 40 minut zpoždění, ale jemu to nevadilo, byl stejně doma. Motogalerie V Koutě sice není rozsáhlá, je možná o trochu menší než
motomuzeum pana Miclíka v Rabakově, kde jsem byl před cca 4 lety, ale chvála bohu za všechny nadšence jako je on! A taky mu můžeme zdravě závidět (závist je prý nejupřímnější forma obdivu :-), protože má sbírku velmi pěknou a najdete v ní i několik opravdových skvostů, jako jednoho libeňáka anebo exportní švédský armádní speciál z roku 1960 - viz fotky. Tato modifikace motorky nejspíš všeobecně zhynula s nástupem sněžných skútrů, ale vezmeme-li v její potaz „obojživelnost“ (hlína + asfalt – sníh), je to unikátní nápad. V životě jsem o ní doposud neslyšel, natož ji viděl. Tahle Jawa má několik na první pohled výrazných nesériových prvků. Za prvé má (dle pana Rundštuka prý známé) malé světlo z endurových speciálů té doby - pro závody tzv. „šestidenní“ (kombinace motokrosu a trialu – dříve „šlapačky“ – jezdívalo se to v zemích bývalého ostbloku – jednou v Čechách, pak zase třeba v Polsku, NDR atd.). Tento model má zelenou vojenskou barvu a měl již tehdy koženou brašnu na bandě – de facto dnešní tankvak. Ale hlavní zajímavostí je přídavná „lyžová“ montáž s jakýmisi nášlapnicemi, do nichž vložil jezdec nohy a mohl se udržet na zasněženém povrchu. Jak motorka zatáčela a reagovala se ale můžu jen dohadovat. Další speciální úpravou je ruční pákové řazení pro případ použití lyží. V té chvíli měl motorkář obě nohy ve stupačkách lyží a nemohl standardně řadit.Kdyby nic, tak tahle raritka sama o sobě stála za výlet. Ještě se po téhle Jawě někde podívám, co přesně to bylo zač a kolik se toho asi vyrobilo. Dle pana Rundštuka byla tato motorka dovezena jeho známým přímo ze Švédska. Možná by i stálo za úvahu si konečně koupit tu úžasnou motoencyklopedii českých motorek „
Naše motocykly" od Libora Marčíka. Tam snad ve druhém dílu bude. Samozřejmě přeju panu Rundštukovi hodně štěstí, energie i prostředků do další sběratelský práce a všem jeho galerii doporučuju. Pokud pojedete někam nahoru po E67, je to jen krátká zajížďka z Jaroměře. Max. 4 kiláky (co to je?). Odkaz na web Motogalerie najdete
tady. Moje fotky z dnešní návštěvy
tady. Za povšimnutí stojí i cestovní foto přes čelní sklo auta místo řídítek, jak mívám ve zvyku fotit během sezóny :-) Ale – ruku na srdce – není to prostě ono :-) Už aby zase bylo jaro a léto!
Posted by
dan022 at
December 24, 2008 12:22am,
Tak
tohle jsem opravdu nečekal a potěší to! Krásnej dárek od Ježíška! Thank You, little Jesus! :-) Jen mi neni jasný, proč to někdy funguje a někdy ne...
Posted by
dan022 at
December 22, 2008 6:58pm,
Trochu jsem to flákal, ale jsem ve stavu nemocných a potácím se už skoro měsíc s chřipkou – tou, co má teď každej.Takže novinky:V listopadovém Reportu vyšlo DVD 333 Nocí s Andělem, na němž se ocitla i skladba Vánoce osamělých srdcí v podání naší současného line-upu, ale zde pod značkou Tiché dohody (tj. Blanka + já, Sherry a Wendy plus Zub na klávesy). Celé video
zde na YouTube. Prosincový Report zase přinesl na CD Fresh Energy 3beesovskou verzi Rainmakera s hostující Blankou. Ukázka
zde. Teď se můžete podívat na naše tiskové reference – skeny článků, kritik atd. Najdete je zatím
tady. Časem přibude i samostatná stránka v menu.V současné době dodělávám materiál na novou desku a v březnu se chystáme do studia.Všem přeju hezký vánoce a PF 2009!
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 »